Aktualności Biznes

W pierwszych trzech kwartałach 2015, Audi zwiększyło sprzedaż, przychody i zyski

szybki-wzrost-proseed28

Koncern Audi AG konsekwentnie kroczy ścieżką wzrostu. W dziewięciu pierwszych miesiącach bieżącego roku finansowego, przedsiębiorstwo zwiększyło ilość sprzedanych pojazdów o 3,8 procent.

Od stycznia do września 2015, na zakup pojazdu marki Audi zdecydowało się ponad 1,3 mln klientów. Przychód ze sprzedaży zwiększył się do 43,7 mld euro, a zysk operacyjny do 4 miliardów euro. Po trzech kwartałach, rentowność operacyjna sprzedaży wyniosła 9,2 procent.

W związku z publikacją sprawozdania finansowego po trzech kwartałach bieżącego roku, Rupert Stadler, prezes zarządu Audi AG oświadczył: „Nadal kontynuujemy tendencję wzrostową.” Wyniki przedsiębiorstwa w pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku gospodarczego pokazują, że strategia rozwoju koncernu Audi się sprawdza. „Zwiększamy sprzedaż, rozbudowujemy naszą międzynarodową sieć produkcyjną, zapewniamy bezpieczne miejsca pracy, a nawet zatrudniamy nowych pracowników.“ Ponadto, w roku 2016, Audi rozpocznie produkcję w nowej fabryce
w meksykańskiej miejscowości San José Chiapa.

Axel Strotbek, członek zarządu ds. finansów i organizacji Audi AG, tak komentuje pierwsze trzy kwartały bieżącego roku finansowego: „W trudnej sytuacji rynkowej
i mimo dużych nakładów na rozwój, Audi osiągnęło dobry wynik.“ Po udanym starcie nowego SUV-a segmentu premium – Audi Q7, koncern wprowadza teraz do sieci sprzedażowej swojego flagowego bestsellera, kolejną generację  Audi A4 i Audi A4 Avant.

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku, koncern z Ingolstadt sprzedał już 1 347 972 samochody z czterema pierścieniami w logo (2014: 1 298 638). To wzrost o 3,8 procent. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym czasie 43 mld 695 mln euro (2014: 39 mld 300 mln). Wpływ na ich zwiększenie miał przede wszystkim wysoki popyt na SUV-y oraz wzrost sprzedaży w Ameryce Północnej i w Europie Zachodniej.

Zysk operacyjny wzrósł od stycznia do września o pięć procent, do 4 mld 024 mln euro (2014: 3 mld 831 mln). Mimo to, negatywny wpływ na ostateczny wynik miały duże inwestycje w nowe modele i innowacyjne rozwiązania techniczne oraz kontynuacja rozbudowy struktur produkcyjnych na całym świecie. Rentowność operacyjna sprzedaży, po trzech kwartałach 2015 r. wyniosła 9,2 procent (2014: 9,7 procent).

Zysk koncernu Audi AG ze sprzedaży w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku, przed opodatkowaniem osiągnął wysokość 4 mld 249 mln euro (2014: 4 mld 568 mln euro). Rentowność operacyjna sprzedaży przed opodatkowaniem wyniosła 9,7 procent (2014: 11,6 procent). Zysk netto to 3 mld 284 mln euro (2014: 3 mld 435 mln euro).

W trzecim kwartale bieżącego roku finansowego, cztery pierścienie dostarczyły do rąk klientów 445 642 samochody (2014: 429 281 egzemplarzy). Koncern uzyskał w tym czasie przychody ze sprzedaży w wysokości 13 mld 911 mln euro (2014: 12 mld 610 mln). Zysk operacyjny koncernu wyniósł 1 mld 110 mln euro (2014: 1 mld 160 mln euro). Obok inwestycji w rozbudowę fabryk na całym świecie, na wielu rynkach Audi przygotowuje wymianę generacji ważnych modeli, stanowiących blisko 40 procent globalnej sprzedaży koncernu. W tej sytuacji, rentowność operacyjna sprzedaży w trzecim kwartale wyniosła 8 procent (2014: 9,2 procenta).

W całym roku 2015, producent planuje sprzedać więcej samochodów marki Audi niż w roku ubiegłym. Wraz z planowanym wzrostem sprzedaży, planowane są także zwiększone przychody koncernu. Ponadto Audi spodziewa się, że ponownie osiągnie rentowność operacyjną sprzedaży mieszczącą się w strategicznym przedziale od ośmiu do dziesięciu procent.

Koncern Audi

Źródło: Inwestycje.pl S.A.

Komentarze