IAB Polska powołał grupę roboczą odpowiedzialną za edukację rynku w zakresie RTB (Real-Time Bidding) - zautomatyzowanych platform do sprzedaży i zakupu powierzchni reklamowej. RTB pozwala na dotarcie z reklamą do dokładnie scharakteryzowanego użytkownika w ściśle określonym czasie. Technologię można porównać do giełdy, gdzie cenę odsłony ustala się w oparciu o aktualny popyt i podaż.
Grupa robocza RTB ma w planach m.in. tworzenie materiałów edukacyjnych dla wydawców, marketerów i agencji, przygotowywanie studiów przypadku ze zrealizowanych już kampanii oraz tworzenie raportów z rynku światowego, europejskiego i polskiego.
- Jeszcze w zeszłym roku hasło było zupełnie nieznane w obszarze online marketingu. Dziś reklamodawcy oraz wydawcy wykazują coraz większe zainteresowanie nowym ekosystemem zakupu i sprzedaży reklamy typu display w modelu aukcyjnym. - mówi Maciej Wyszyński, Managing Director w
sociomantic labs.
Pierwsze spotkanie grupy roboczej RTB już 16 października o godzinie 15.00. Zapisy do grupy RTB trwają - aby się zgłosić, wyślij maila do Anny Wątłej (awatla@iab.com.pl).