Małe firmy w starciu z ogólnopolską konkurencją nie mają dużych możliwości przeprowadzenia skutecznych kampanii marketingowych przy niewielkich nakładach finansowych. Odpowiedzią na ten problem jest pozycjonowanie lokalne, które może nam pomóc w wypromowaniu naszego biznesu w jego najbliższej okolicy.

 

Pozycjonowanie lokalne, czyli o co w tym chodzi

 

Osiedlowe sklepiki, warsztaty samochodowe, kwiaciarnie czy salony fryzjerskie prowadzą swoją działalność w ściśle określonej okolicy, która zdefiniowana jest umiejscowieniem lokalu. To właśnie w obrębie tego środowiska przedsiębiorca pozyskuje klientów, nawiązuje znajomości biznesowe i wyrabia sobie renomę. Również klienci, którzy poszukują w Internecie usług danego typu, najczęściej zainteresowani są otrzymaniem ich w ścisłym obrębie swojego miejsca zamieszkania. To właśnie dlatego małe lokalne firmy obejmują swoim zasięgiem wyłącznie rzeszę potencjalnych klientów mieszkających bądź pracujących właśnie w obrębie danej okolicy. Pozostaje pytanie: jak ich do nas przyciągnąć?

 

Reklamowanie i pozycjonowanie strony naszego biznesu w Internecie może okazać się mało efektywną drogą do wypromowania firmy, ponieważ na ogólnopolskim rynku mierzymy się z dużo większą konkurencją niż na rynku lokalnym. Ponadto tego typu działania angażują nasze siły i środki w pozyskiwanie klientów rozproszonych na terenie całej Polski, choć większość z nich mieszka zbyt daleko, by móc skorzystać z naszych usług. W takiej sytuacji warto sięgnąć po pozycjonowanie lokalne, które pomoże wypromować nasz biznes właśnie tam, gdzie ma największe szanse na sukces. Wykorzystuje ono mechanizmy popularnej wyszukiwarki, która ukierunkowuje swoje wyniki na miejsce pobytu użytkowników i poleca im wyłącznie lokale usługowe w ich najbliższej okolicy.

 

Jak zacząć?

 

Celem pozycjonowania lokalnego jest uplasowanie wizytówki naszej firmy wysoko w wynikach lokalnego wyszukiwania Google’a. Kluczem do sukcesu jest więc przede wszystkim utworzenie i uważne uzupełnienie wszystkich danych wizytówki lokalnej naszej firmy w Google Moja Firma oraz równoczesne korzystanie z największych w Polsce katalogów danych, które gromadzą informacje o firmach. To właśnie dzięki nim popularna wyszukiwarka zyska potwierdzenie, że nasz biznes istnieje i rośnie w siłę. Duże znaczenie mają też opinie, które dotychczasowi klienci zostawiają pod profilem naszej firmy – im więcej mamy tych pozytywnych, tym większa szansa na wyższe miejsce w wynikach wyszukiwania Google’a.

 

Pozycjonowanie lokalne staje się pomocne wtedy, gdy prowadzimy niewielki biznes o zasięgu lokalnym, np. warsztat samochodowy, kwiaciarnię czy przedszkole. Tego typu strategia działania staje się nieoceniona, gdy chcemy dotrzeć do nowych klientów z najbliższych okolic.

Źródło obrazka:


Zobacz również