CeBIT 2013

Proseed #28: otwórz swój biznes na Zachód – CeBIT 2013

otworz-biznes-na-zachod-proseed-28

Rozmowa z Sebastianem Christowem, dyrektorem Departamentu Gospodarki Elektronicznej, kierownikiem Zespołu Projektowego ds. Partnerstwa Polski przy organizacji CeBIT 2013.

Doprowadzili Państwo do podpisania umowy o partnerstwie Polski z targami CeBIT. Co wynika z tego dla polskiego przedsiębiorcy?

Zyskuje on niepowtarzalną okazję, aby dotrzeć z ofertą i informacją o swoich możliwościach bezpośrednio tam, gdzie są pieniądze. Udział w targach pozwala obserwować najnowsze trendy u ich źródła, prezentować własne produkty i zdobywać międzynarodowych klientów, inwestorów i partnerów. Cała uwaga organizacji biznesowych, decydentów, autorytetów, mediów branżowych czy potencjalnych partnerów skupia się na targach i kraju partnerskim. To tworzy przyjazną atmosferę, większe otwarcie na polskie inicjatywy. CeBIT, zgodnie z legendą o niemieckiej solidności, to sprawny ekosystem – nie tylko stoiska, lecz także liczne fora, warsztaty i konferencje prasowe. Otworzyliśmy drzwi – od przedsiębiorców zależy, jak to wykorzystają.

Wystarczy otworzyć drzwi?

Targi CeBIT nie są dla nas wydarzeniem jednorazowym, rok partnerstwa jest też elementem wieloletniego programu promocji sektora ICT. Samo wydarzenie odbywa się w marcu 2013, ale rokiem partnerskim jest cały nadchodzący rok. Już teraz planowanych jest szereg konferencji i warsztatów organizowanych zarówno w Polsce, jak i Niemczech. Chcemy doprowadzić do sytuacji, w której targi na stałe zagoszczą w kalendarzach firm informatycznych, telekomunikacyjnych, e-commerce czy tworzących nowe media – tak jak w kalendarzu Ministerstwa Gospodarki…

…a to pomoże rozwijać ich biznes.

Chcemy podkreślić to, o czym już mówi się na świecie – że Polska jest potentatem w dziedzinie ICT. Przedsiębiorcy i ich globalne rozwiązania to najlepszy dowód na to, jak imponujący jest rzeczywisty potencjał polskiej gospodarki.

Też w to wierzymy! Jak eksponować taki potencjał?

Pokażemy możliwości inwestycyjne w regionach oraz nasz najcenniejszy zasób – kapitał ludzki. Aby polskie wystąpienie na targach było ciekawsze, będziemy akcentować przede wszystkim rodzimy gaming. Oczywiście nie oznacza to żadnych ograniczeń dla przedsiębiorców ani innych instytucji co do formy prezentowania usług czy produktów.

Zgłoszenia dla wystawców indywidualnych wciąż są otwarte?

Tak, przedsiębiorców gorąco zapraszamy do rejestracji na stronie CeBIT 2013.

Planują też Państwo stoisko narodowe.

Będzie się znajdowało w hali numer 6. Jego główne zadania to ogólna prezentacja Polski, przyjęcia delegacji oraz zapewnienie warunków do rozmów biznesowych w przyjaznej atmosferze. Przygotujemy do tego celu VIP roomy. Do dyspozycji będą też mniejsze pokoje na stoiskach recepcyjnych w kilku halach targowych. Robimy to z myślą także o tych firmach, które nie będą się wystawiać, ale chciałyby rozmawiać z partnerami biznesowymi. Wszystko będzie uzupełnione prezentacjami multimedialnymi i raportami branżowymi.

Jakie są możliwości promocyjne?

Zaczyna się już od ceremonii otwarcia. To duże wydarzenie, także medialne, z udziałem kanclerz Merkel oraz VIP-ów polityki i technologii. Ich wystąpienia przeplatają się z prezentacją kraju partnerskiego, a delegacje Polski i Niemiec odbywają oficjalny przemarsz przez wybrane stoiska. Do tego mnóstwo wydarzeń towarzyszących – konferencje, spotkania, polsko-niemiecki szczyt ICT i wieczór narodowy.

 

To tylko fragment artykułu, który ukazał się w Proseed #28, poświęconym strategiom szybkiego rozwoju biznesu. Sprawdź pełny spis treści w dziale „numery”.

Aby uzyskać pełny dostęp do unikalnych treści magazynu zamów subskrypcję na proseedmag.pl/subskrypcja.

Wolisz słuchać?  Pobierz Proseed Audio #28 za jedyne 9,90 zł.

Komentarze