Dane makroekonomiczne na rynku detalicznym w Polsce są coraz bardziej optymistyczne. Chociaż warunki nadal są trudne i niekorzystne – to wydaje się, że moment krytyczny został przełamany, a inflacja powoli odpuszcza. Konsument nadal jest bardzo ostrożny, świadomy i kieruje się ceną. Natomiast polski rynek detaliczny jest rynkiem bardzo dojrzałym – jest już w dużej mierze ukształtowany i to jest jego siłą. Przyszłość rynku będzie szła w kierunku wielofunkcyjnych budynków, gdzie handel detaliczny będzie odgrywał dużą rolę.

– Już teraz ewidentnie czuć optymizm na rynku. Kaufland jest obecny w Polsce od ponad 20 lat. Przez ten okres rozwijaliśmy się przede wszystkim organicznie. Dzisiaj marka dysponuje 240 marketami. Są to głównie markety własnościowe, ale coraz częściej otwieramy sklepy w centrach handlowych jako najemca, co wcześniej raczej nie miało miejsca. Jesteśmy obecni w retail parkach i centrach handlowych – powiedział serwisowi eNewsroom.pl podczas Kongresu Retail Trends 2023 Ryszard Wysokiński, Head of Department Investor Relations w Kaufland Polska. – Nasze sklepy mają średnio 2800 metrów kwadratowych powierzchni sprzedaży i pod tym względem nic się nie zmieniło. Realizujemy koncepcję, którą nazywamy one-stop-shopping – czyli oprócz typowej oferty proponujemy klientom dodatkowe usługi i produkty m.in. lokalnych partnerów. Interesuje nas rozwój w całym kraju – oczywiście z racji wielkości naszego formatu nie każda lokalizacja jest możliwa. Zanim zdecydujemy się na realizację inwestycji, zawsze dokładnie analizujemy jej potencjał – tłumaczy Wysokiński.


Materiał zewnętrzny

Magazyn wysokiego składowania, czyli najefektywniejsza forma wykorzystania przestrzeni magazynowej
Magazyn wysokiego składowania, czyli najefektywniejsza forma wykorzystania przestrzeni magazynowej
Magazyny wysokiego składowania to nowoczesne rozwiązanie logistyczne, które umożliwia maksymalne wykorzystanie przestrzeni magazynowej poprzez przechowywanie...

Zobacz również