Influence marketing to coraz popularniejszy w Polsce trend budowania rozpoznawalności marki oraz jej pozycji na rynku przy pomocy tzw. influencerów. Wpływ tego typu osób na promowanie naszej firmy może okazać się nieoceniony, pod warunkiem właściwego wyboru lidera opinii publicznej.

 

Influence marketing – o co w tym chodzi?

 

Influence marketing zakłada zaangażowanie wpływowej osoby, aktualnego lidera opinii publicznych, do promocji swojej marki. Działanie tego typu polega najczęściej na udostępnieniu przekazów reklamowych przez starannie dobranych internautów, którzy posiadają własne grono oddanych odbiorców. Tego typu osoby mają ogromny wpływ na kształtowanie opinii całej rzeszy swoich fanów, dlatego influence marketing to doskonały sposób na dotarcie do zupełnie nowej grupy odbiorców, wzbudzenie w nich zainteresowania oraz przywiązania do marki.

 

W dobie rosnącej popularności blogerów oraz youtuberów, przedsiębiorcy widzą coraz większy potencjał w przeprowadzaniu kampanii marketingowych z ich udziałem. W zależności od branży działania naszej firmy, jej strategię reklamową można oprzeć na koncepcji przesyłania popularnym blogerom produktów do zrecenzowania bądź wręcz na tworzeniu całych spotów reklamowych z udziałem osób mających już własne grono fanów.

 

Jak zaangażować celebrytę?

 

Wybór odpowiedniej osoby do promowania marki to kluczowa sprawa w kampanii influence marketingowej. Inwestowanie w taki rodzaj reklamy jest skuteczne wyłącznie wtedy, kiedy influencer posiada duże grono odbiorców, cieszy się ich posłuchem oraz sporą dozą sympatii. Najważniejszym aspektem jest wyraźny wpływ, który dana osoba wywiera na swoich widzów – aby nasza kampania była skuteczna, kandydat musi w pewnym stopniu generować ich nawyki konsumenckie.

 

Wybór odpowiedniego celebryty należy rozpocząć od określenia docelowej grupy odbiorców, którą chcemy zainteresować naszymi produktami bądź usługami. Następnie konieczne jest przeprowadzenie rozeznania wśród wpływowych osobowości z internetu, które cieszą się popularnością właśnie wśród wybranej grupy użytkowników. Odpowiedni influencer musi również cieszyć się szacunkiem i gwarantować nam jego zachowanie na czas współpracy – nie chcemy przecież zaangażować osoby, która niebawem wzbudzi kontrowersje wśród społeczeństwa i zacznie kojarzyć się negatywnie.

 

Coraz większa liczba osób odchodzi od telewizora na rzecz komputera. Marketing oparty na reklamach z udziałem blogerów może obecnie wydawać się dość niszowym zagadnieniem, jednak z biegiem czasu trend ten będzie zyskiwał na popularności.

Źródło obrazka:


Zobacz również