Facebook to najpopularniejsze medium społecznościowe na świecie, a także powszechny kanał kontaktu przedsiębiorstw z ich klientami. Niestety wiele profili firm zmaga się z niską widocznością swoich postów. Jak temu zaradzić? Najprostszym sposobem zwiększenia zasięgu postów na Facebooku jest skorzystanie z płatnej promocji, jednak nie każdy przedsiębiorca ma na to fundusze. Na szczęście zasięg postów można także zwiększyć bezpłatnymi sposobami, choć wymaga to z naszej strony nieco więcej zaangażowania. Zachęć do interakcji Podstawą popularności w social media jest publikowanie takich treści, które zachęcają użytkowników do ich polubienia, skomentowania lub udostępnienia. Każda tego rodzaju interakcja wpływa na znaczne zwiększenie zasięgu publikowanych przez nas postów. Docierają one wówczas także do znajomych użytkowników, którzy zareagowali na nasz post. Aby zwiększyć zasięg postów, postaw się w roli potencjalnego klienta i pomyśl nad tym, jakie informacje przykułyby twoją uwagę. Postaw na różnorodność Publikacja różnorodnych materiałów nie tylko pozwoli nam urozmaicić fanpage firmy, ale także korzystnie wpłynie na zasięg postów. Algorytm Facebooka przychylniej traktuje na przykład posty wyposażone w fotografie. To właśnie tego typu informacje są bardziej widoczne na stronie głównej. Spore zainteresowanie wśród konsumentów wywołują również materiały video. Facebook, rywalizując o użytkowników z Youtube, bardzo promuje tego rodzaju treści. To właśnie filmy włączają się automatycznie przy przeglądaniu tablicy, dzięki czemu przyciągają większą uwagę użytkowników. Rozważ wykorzystywanie różnorodnych treści w promocji swojego firmowego profilu. W ten sposób zyskasz większe zainteresowanie konsumentów, a także dotrzesz do większej liczby osób. Poznaj swoich fanów Facebook udostępnia narzędzia, które umożliwiają sprawdzenie szczegółowych danych dotyczących użytkowników skupionych wokół konkretnych profili. W ten sposób możemy poznać m.in. godziny ich największej aktywności w serwisie. To właśnie takie informacje pozwalają dostosować aktywność do działań naszych fanów. Wrzucanie ciekawych postów w godzinach przebywania użytkowników na FB pozwala zwiększyć ich zasięg i z łatwością poszerzyć grono odbiorców. W takim działaniu może nam pomóc też automatyzacja, czyli możliwość zaplanowania publikacji w wybranym czasie. Korzystanie z tej funkcji minimalizuje ryzyko zapomnienia o dodaniu posta i pozwala nam publikować treści nawet wtedy, gdy jesteśmy z daleka od komputera. Własny profil na Facebooku to obecnie niemal „must have” każdej firmy. Social media zakłada szybki kontakt z konsumentem i daje duże możliwości promocji swoich działań w sieci. Musimy jednak nieustannie pracować nad tym, aby były one dostrzegane przez jak największą liczbę użytkowników.   źródło obrazka;

Zobacz również