Technologia

Mobilne technologie upraszczają zarządzanie finansami osobistymi?

30_Mobilne technologie upraszczaj¦ů zarz¦ůdzanie finansami osobistymi

Mobilny know-how jest ostatnio w centrum uwagi. I nic dziwnego! Z badań wynika, że niemal 60 proc. Polaków ma smartfony, a 21 proc. deklaruje posiadanie tabletów – takiego potencjału nie można lekceważyć. Mobile stał się obecnie skutecznym kanałem kontaktu z klientami. Zgodnie z prognozami specjalistów, ma realną szansę na przebicie kanałów tradycyjnych, takich jak na przykład strony internetowe.

Mobilna rewolucja zmieniła podejście użytkowników do finansów osobistych. Nauczyli się wykonywać transakcje za pomocą bankowości mobilnej. Także pożyczanie w wersji mobile staje się powoli standardem. Jest to szybkie i bezpieczne rozwiązanie, szczególnie w sytuacjach, kiedy gotówki potrzebujemy natychmiast. Z badań pozyczkaportal.pl wynika, że w pierwszym kwartale 2016 roku 24 proc. pożyczek zostało zaciągniętych za pomocą smartfonu, natomiast 4 proc. przez tablet.

Obecnie większość instytucji finansowych, także tych z sektora pozabankowego, przystosowuje  swoje strony internetowe do przeglądarek mobilnych. Witryny są przejrzyste, a ich obsługa intuicyjna, dzięki czemu każdy użytkownik może szybko zapoznać się z ofertą pożyczki, a następnie złożyć wniosek. Taka strategia pozytywnie wpływa na wizerunek firmy, w dłuższej perspektywie – oczywiście na sprzedaż. Nowoczesne rozwiązania zapewniają firmom zaufanie i prestiż, a także przyspieszają ich rozwój. Więcej o rozwoju branży pożyczkowej po wprowadzeniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych http://www.rp.pl/Moje-pieniadze/160719209-Jak-pozyczka-To-tylko-w-sieci.html

„Możliwość zaciągnięcia pożyczki za pomocą smartfonu to ogromne ułatwienie w sytuacjach, kiedy potrzebujemy szybkiego wsparcia finansowego. Cała procedura nie różni się znacząco od sposobu, w jaki pożyczamy za pomocą komputera. Wystarczy wypełnić prosty wniosek, zweryfikować swoje dane za pomocą przelewu lub specjalnej aplikacji, a następnie czekać na decyzję. Dla stałych klientów ten proces jest jeszcze szybszy – wystarczy jeden telefon do firmy i SMS autoryzacyjny, a gotówka pojawi się na naszym koncie. Największą zaletą jest jednak to, że możemy ubiegać się o chwilówkę zawsze i wszędzie” – dodaje Ivanna Molodozhenya, ekspert Ratka.pl

Instytucje pozabankowe szybko zdobyły przychylność Polaków i stały się konkurencją dla banków, które często nie nadążają za zmianami na rynku usług finansowych. Klienci tradycyjnych banków coraz bardziej interesują się firmami sektora FinTech. Wzrasta także procent osób, które korzystają z ich ofert. Jak wykazują badania Kredito24, około 94 proc. ankietowanych uważa pożyczanie przez Internet za dużo prostsze niż staranie się o kredyt w banku. Ceniona jest szczególnie ułatwiona i usprawniona obsługa systemu. Internet w połączeniu z mobilną technologią daje zatem realną szansę na ułatwienie procesu starania się o pożyczkę.

Komentarze